Om klubben » 2015 referater » Formandens beretning
Generalforsamling

Formandens beretning 2015

2015

Så blev det tid til rideklubben RIDO’s årlige generalforsamling, og når man skal reflektere over hvad der er sket, og hvad vi har oplevet i det sidste år, så kan man først ikke huske ret langt tilbage og det har sikkert noget med alderen på formanden at gøre, men når man så for tænkt sig godt om så er der jo rigtig mange fantastik gode ting som er sket i det forgangne år.

Vi startede den 29. marts med at fjerne så meget vi kunne af det gamle skur på banen.  Vi fik kørt nogle gange til lossepladsen, med resterne af Formandens beretning ved generalforsamlingen onsdag den 3. marts skuret. De store plader og træ har Knud fjernet.

Vi var af en eller anden grund ikke på distriktets mailgruppe så vi fik ikke besked om hvornår vi skulle komme til det møde hvor stævnerne bliver uddelt. Så det eneste stævne vi kunne få var i den første weekend af juli, hvor sommerferien for alvor starter, så derfor var vi også lidt i tvivl om det kunne lade sig gøre. Men det gik jo og vi havde et fantastisk sommer stævne, med over 100 starter. Det var dejligt at det kunne lade sig gøre eftersom der ved sidste tilmelding ikke var nok til et stævne, så kom der gang i tilmeldingerne da vi flyttede sidste tilmelding.  Vi havde et par fantastiske dage, med super vejr og mange dygtige ryttere og rigtig god stemning.

Stævnet var samtidig indvielse af vores nye dressur bane som har fået et gevaldigt løft. Opvisningsbanen er blevet totalt renoveret og der er kommet nyt dressurhegn omkring. Penge til hegnet fik af Fionia Fonden sidste år. Knud og den virksomhed han arbejdede hos, renoverede banen og området omkring banen. Det ser superflot ud, og jeg håber vi får nogle rigtige gode stævner i år. Jeg håber selvfølgelig også at rigtig mange vil bruge vores dejlige baner i løbet af sommeren 2015.

Kenneth Torendahl Poulsen har taget nogle fantastiske billeder fra stævnet både i sommers, til klubmesterskab og også til vores lille vinterstævne, man kan se dem på vores Facebook side.

Ved vores sommerstævne havde vi besøg af Kirsten Nordstrøm Hansen som skriver børnebøger om heste, hun udloddede en del bøger, som man kunne vinde i klasserne.

Vi har fået 2 nye sponsorer på hegnet omkring springbanen til stævner og i ridehuset om vinteren det er stutteri Ask og Kirk Arabiens.

Lions har støttet os med 5000 kr. til en brugt container til opbevaring af springmateriel på RIDO banen. Den afløser vores gamle skur som blæste op i træerne i stormen Bodil den 28.oktober 2013.

Vores klubmester i dressur blev i 2014 Sofie Klokker på All2move Fairytale. Igen havde vi fantastisk vejr og en rigtig god dag på banen.

I det nye stævne år var vi heldigvis informeret så i 2015 bliver der 3 sommerstævner, midt i maj, første weekend af juli og sidste weekend af august, så håber vi bare på godt vejr og en masse tilmeldinger.

Først i februar var Marlene Schmidt og jeg på besøg i Lions klub, vi blev inviteret med til deres møde med mad og hygge. Der fik vi lejlighed til at takke for deres støtte igennem årene og vi holdt et lille foredrag om rideklubben. Det var meget hyggeligt og jeg tror at mange af Lions medlemmer vil komme forbi vores ridebane til sommer og se hvor dejligt der er. Vi har lovet dem kaffe og kage.

Igen i år har vi haft store problemer med al den regn. Det er løbet ind i ridehuset og vi har af flere omgange skærmet hjørnet af og noget af langsiden, og da vores ridehus ikke er så stort har det til tider været meget frustrerende. Hans Sørensen og hans folk har forsøgt at lave nogle dræn fra p-pladsen og bag om ridehuset og langs ridehuset. Så forhåbentligt løber der ikke mere vand ind i hjørnet og langs ridehuset.

Hans vil også forsøge at dræne ridebanen udenfor ridehuset, han prøvede, men det gik ikke nu da det hele er for vådt. Der er blevet meget blødt og vi har skærmet hjørnet ind mod ridehus indgangen af da det er lige som suge huller og hestene bliver trukket ned hvis de går ud i det.

Vi har haft et lille vinter stævne lørdag den 21. februar og i år var der nok til både dressur og spring, det var rigtig hyggeligt og vi havde et par gode dommere i Lene Gommessen og Lasse Bendixen.Knud har købt noget mere flux og Kiki har spredt 2 baller ud, det er blevet redet og harvet godt ned i bunden og det hjalp gevaldigt, bunden var ved at blive lidt hård.

Der er i år ikke sket særlig meget i rideklubben RIDO og det er jo beklageligt, jeg håber at der er mange som vil komme med gode ideer til hvad vi kan lave, og bakke op om de ting som rent faktisk foregår. Det er et stort arbejde at holde banerne og holde stævner, så hvis man har lyst til at hjælpe med noget eller har en god ide til noget nyt som kom med det.

Jeg vil lige vende tilbage til vores udendørsbaner, i sommers til vores stævne, var jeg tidligt på banen søndag morgen der skulle være spring og der gik en ponymor rundt og tog billeder, ikke af hestene men af omgivelserne, hun synes bare at det var det skønneste sted hun havde set længe. De kom fra Langeland og havde da aldrig set så fint beliggende en ridebane. Og  ja tænkte jeg igen her er fantastisk smukt så skal vi ikke bare nyde det og bruge det alt det vi kan?

Jeg vil slutte af som jeg plejer med at konstatere at vi har en fantastik klub som vi selv kan gøre endnu bedre. Og vores ridebaner har jo den bedste beliggenhed i Danmark. Pas godt på jeres heste og hinanden og husk at en hest er et flugt dyr, den gør nogen gange nogle mærkelige ting.
Susi W. Hansen