Aktuelle aktiviteter
Arbejdsdag i Rideklubben RIDO 11-04-2022
Rideklubben RIDOs bestyrelse inviterer til arbejdsdag d. 29/5.

Vi mødes i ridehuset klokken 9, hvor klubben byder på morgenmad, og derefter fordeles opgaverne. Mere info og tilmelding følger i Facebook-gruppen, hvor dagens plan også vil blive lagt ud.

Vi ses til en hyggelig og aktiv formiddag!
Løsspringning i RIDO 2022 11-04-2022

Vi opstarter fast løsspringning i RIDOs ridehus cirka hver anden måned.

Løsspringning er en god og sjov mulighed for afvekslende træning for alle heste og ponyer, også de, der ikke normalt springer med rytter. Vi tilpasser banen efter hesten, og får den hjulpet godt rundt efter bedste evne!
Løsspringing egner sig bedst til heste fra 2 år og op.

Tilmelding sker i Facebookgruppen, hvor de nyeste informationer også kan findes.

Pris pr hest: 25 kroner

Foredrag Claus Toftgaard 26. august 2021 01-08-2021
HUSK AT SÆTTE ❌ i kalenderen torsdag den 26. August kl 19-21.30 hvor Claus Toftgaard kommer og holder foredrag.
Her vil vi gøre alt for at lave en spændende aften både for klubbens medlemmer men også for andre interesserede. Pris 150,- kr for medlem og 250,- kr for ikke medlem. Tilmelding til Mette på sms og MobilePay 41576026 senest den 12. August ✅
Claus vil starte med et teoretisk oplæg på ca 45 min, hvor der kommer lidt baggrund for og tanker omkring sund træning af hest og rytter. 🐴👱🏽‍♀️
Derefter bliver der en live demo på banen med hest og rytter. Her må du meget gerne melde tilbage til Mette, hvis du ønsker at det er dig og din hest som skal være de heldige og være demo - så trækker bestyrelsen lod om det ugen forinden🐴🌸🤞🏻
Så mangler du input til din daglige træning af dig selv eller din hest så er denne aften måske noget for dig, vi glæder os til en nørdeaften i hestenes tegn 🐴
Kærligst Claus og RIDO 🌸🐴
Stævne 29. maj 2021 18-05-2021

DRESSUR OG SPRINGSTÆVNE [📣]
Den 29. Maj på Ridobanen
Man skal starte den højeste klasse man har redet til min. 60%. I dressur [🤩]
Springklasser 1 [🥳]
En “begynder” for både hest og pony, hvor man kan vælge mellem følgende højder:
Bom på jorden
Kryds
30 cm
40 cm
I denne klasse må man enten ride selv, trækkes eller løbe med sin hest/pony. Vi laver den som metode B0 - alle fejlfrie runder får en roset.
Springklasse 2 [🥳]
Er en lidt mere øvet springklasse, hvor man kan ride 50-60-70-80 og så videre, både for hest og pony. Rides som en stilspringning og bedømmes af en [☺️]
Man må gerne starte 2 gange og det må gerne være det samme program man rider 2 gange.
SIDSTE TILMELDINGSFRIST er den 14. Maj 2021 enten her eller på sms til Andrea: 42304746
Det koster 60,- pr. start som betales kontant eller på mobil Pay til stævnet.
Det koster 85,- pr start hvis man ikke er medlem.
Cafeteriet sælger forskellige lækkerier dagen igennem [🧁] [☕️]
Vi glæder os til at se jer til en hyggelig dag [🐴] [🌸]
Agility og miljøtræning 21.marts 2021 13-03-2021
🟢 🐎 AGILITY OG MILJØTRÆNING 🐎🟢
Den 21. Marts invitere RIDO til nogle hyggelige timer med dig og din pony/hest.
Vi starter kl 13 og slutter kl 16 på udendørsbanen i Bregnør Bygade 44.
Tilmelding er nødvendig, gerne her eller sms til Mette 41576026 senest den 18 marts, så laver vi en oversigt med hold og tider over de forhåbentlig mange deltagere.
Medlemmer af RIDO = gratis
Ikke Medlemmer = 50,- Kr
Miljøtræning er både sjovt og supergodt at træne med din hest, da heste er flugtdyr, og deres naturlige reaktion til farlige situationer, er at flygte fra det. Ved at bruge miljøtræning kan du både lære din hests reaktioner at kende, så du ved hvad du skal forvente, både når du rider og træner fra jorden. Selvom heste er flugtdyr, kan du nemlig godt træne din hest i at vænne sig til, og acceptere, de farlige ting.
Cafeteriet holder åbent med lidt godt til ganen.
Vi glæder os til at se jer 🐴🐴
Venligst bestyrelsen 🌸

Generalforsamling 24. marts 2021 13-03-2021
Indkaldelse til generalforsamling d. 24. marts kl. 19.00.
Pga. corona afholder vi generalforsamlingen udenfor på ridebanen i Bregnør.
Så mød i tøj efter vejret ⛅️🌦☀️☂️
På valg er formand, 2 medlemmer til bestyrelsen, 2 suppleanter, udvalgsmedlemmer, 1 revisor.
Alle er velkomne i bestyrelsen 😁💪🌸
Der er i år tilmelding til generalforsamlingen. Giv til kende om du kommer senest d. 19. marts ved SMS til Maja tlf. 30231053.
Forslag til behandling på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før.